سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود فایل

تعیین رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبردهای مدیریت

قیمت:165000ریال

 

موضوع :

تعیین رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبردهای مدیریت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه

دانشگاه به عنوان یک عامل اجرائی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآ‌ینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف , دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای ورود به آنها روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به دانشگاهها روی می آورند .

دانشگاه بعنوان یک نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است . دانشگاه همانند سایر سازمان های رسمی بایستی با وظایف ساخت ، اداره و جهت دادن به ترکیب پیچیده ای از منابع انسانی در گیر گردد . بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه درمدیریت دانشگاه می گردد .

از جمله مسائلی که دانشگاه به عنوان یک سازمان با آن روبرو است مساله تعارض و عدم موافقت هاست. فعالیتهای سازمانی مستلزم تعامل بین افراد وگروه های سازمان می باشد . در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند . لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده که می توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باشند

بنابراین یکی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروههای موجود در آنها می باشد .دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست . « اصولا خمیر مایه مدیریت نظامهای آموزشی با تعارض عجین است



 

 



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ارسال شده در توسط filemarkt aa

بررسی چگونگی تأثیر رضایتمندی شغلی

قیمت:80000ریال

 

موضوع :

بررسی چگونگی تأثیر رضایتمندی شغلی در افزایش بهره‌وری کارکنان دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره)

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه

وجود نیروی انسانی سالم یک دارایی بزرگ برای هرسازمان به حساب می آید. ازاین میان اهمیت روانی کارکنان کمتر ازسلامت جسمانی آنان نخواهد بود.
یک محیط کاری پرفشار می تواند برای سلامتی کارکنان به ویژه سلامت روانی آنان بسیارخطرناک باشد. عملکرد مطلوب کارکنان نیازمند این است که آنان ازکارخود رضایت کافی داشته ودارای انگیزه و روحیه مناسب باشند. بدیهی است که پاداش مؤثر دربهره وری نیروی کاربوده واثر مثبت دارد. آنچه امروز درعلم مدیریت مقبول افتاده اعتقاد براین است که انگیزه های کارکنان پایه های کارآیی واثربخش سازمان را تشکیل می دهند ومدیرانی که به موفقیت و اعتلای سازمان خود علاقمند هستند برای شناخت عواملی که بیشترین انگیزه را درکارکنان ایجاد می نمایند تلاش وکوشش می کنند.
اما این چیزی نیست که صرفا مربوط به حال باشد، بلکه درزمینه رضایت شغلی وعدم رضایت شغلی کارکنان تاکنون پژوهشهای زیادی توسط پژوهشگران مؤسسه ها ومراکز پژوهش مختلف جهان صورت گرفته است. نظریه های مختلفی توسط روانشناسان وعلمای مدیریت دراین زمینه ها صورت گرفته است. نظریه های مختلفی توسط روانشناسان وعلمای مدیریت دراین زمینه ها ارائه شده است وشاید بتوان تیلوررا جزء اولین نظریه پردازان دراین زمینه دانست. به عقیده تیلور برای اینکه مدیریت سازمان به نوآفرینی کارکنان امیدوارباشد لازم است برای کارکنان انگیزش وپاداش ویژه ای فراهم آوردکه ازآنچه به یک کارگرمتوسط درهرپیشه‌ای داده می شود افزونترباشد.
اما رضایت شغلی خود تعیین کننده بسیاری ازمتغیرهای سازمانی است. مطالعات متعدد نشان داده است رضایت شغلی ازعوامل مهم افزایش بهره وری، دلسوزی کارکنان نسبت به سازمان ، تعلق ودلبستگی آنان به محیط کار وافزایش کمیت وکیفیت کار، برقراری روابط خوب و انسانی درمحل کار، ایجاد ارتباطات صحیح، بالا بردن روحیه عشق وعلاقه به کاراست. تردید نیست که هرسازمان خود یک ارگانیسم منحصربه فرداست ونخستین عامل آن، انسان و توجه به کارکنان است.
منابع انسانی وبهره گیری بجا وشایسته ازآن، ازکارآمدترین راههای رهایی ازتنگناها و دشواری های توسعه اقتصادی، اجتماعی وآموزشی است. زیرا منابع انسانی و نیروی کارآمد، بنیادی ترین عامل تولیدوسازندگی ورشد وتکامل است. همین نگرش منجر به ایجاد تحولات جدید درمدیریت، سبک های رهبری، مدیریت منابع وگسترش فکر مدیریت مشارکتی و توجه به رفتار، شخصیت و ویژگی های روانی کارکنان شده است. ازجمله تلاشهای مدیریت درجهت منابع انسانی، ایجاد رضایت درکارکنان وجلوگیری ازعدم رضایت آنها است.
با وجود این وبه رغم آنکه تاکنون بیش ازهزاران مقاله درباره رضایت شغلی به چاپ رسیده است، اما هنوزاطلاعات زیادی درباره این مفهوم وجود ندارد ودلیل عمده این مطلب است که سنجش و اندازه گیری این سازه به گونه بسیار وحشتناکی ناچیزبوده است.
بنابر این به نظرمی رسد اجرای پژوهش هایی که بتواند به گونه فراگیر کاستی ونارسائی های مربوط به شناخت واندازه گیری رضایت شغلی را برطرف کند ضروری باشد. پژوهش هایی که بتواند ازیک سو به تبیین وگسترش بنیانهای نظری وعملی سازه رضایت شغلی کمک کند وازسوی دیگر برای تعیین واجرای سیاست ها، خط مشی های سازمانی ومدیریت منابع نیروی انسانی کاربرد پذیرباشد.
با توجه به نتایج تحقیق، می‌توان پیشنهادهایی را عنوان کرد که تدابیر و سیاست‌های مالی مناسب توجه منظور رفع نیازهای مالی و تصمیم‌گیری‌های اساسی در شغل خود و ایجاد فضای کاری مناسب و دادن امنیت شغلی را می توان به عنوان پیشنهادهای این تحقیق عنوان کرد.
2-1 اهمیت و ضرورت تحقیق
در هر سازمان و یا ارگان دولتی و خصوصی مشکلات خاصی وجود دارد که عدم توجه به آنها می تواند عاملی در بهره‌وری از سیستم و یا توجه به آن زمینه ساز موفقیت در امور باشد. اما اگر این عوامل دسته بندی و اولویت بندی شوند می تواند در صدر آنها، جمله عدم رضایت یا رضایت شغلی را مشاهده نمود. اهمیت به این مهم، با در نظر گرفتن نگارش کتابها و مقالات که در این زمینه وجود دارد و سخنرانیها و همایشهایی که در سالهای اخیر در این رابطه وجود داشته و دارد همه‌ نشان از توجه و اهمیت مسأله است.
نارضایتی شغلی زمینه ساز بوجود آمدن بی انگیزگی و عدم بروز انگیزش و ارتباط آن با کاهش بهره وری می باشد و می تواند عامل نتیجه بد و پایین رفتن کیفیت زندگی اجتماعی و فردی باشد.
افزایش سطح بهره ‌وری در سطح ملی برگرفته از افزایش بهره وری در تک تک سازمانها و نهادهاست و برای افزایش آن باید در کارکنان و کارمندان و دست اندرکاران امور انگیزه ایجاد کرد که خود انگیزه در صورت توجه به نیازهای فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی و روانشناختی انسان حاصل می گردد. باید بتوان در بین نیروهای یک سازمان یا ارگان، جهت انجام فعالیتهای مطلوب و سازنده تحرک ایجاد کرد و این تحرک و شناخت نیازها و تحریک آن می تواند ما را در شناخت این خواسته یاری نماید. که همانا، رضایت مندی شغلی، یکی از آن است.
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: طرح تحقیق
1-1 مقدمه 2
2-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 5
3-1 بیان مسأله 6
4-1 اهداف تحقیق 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 11
2-2 پیشینه تحقیق 11
بخش اول: مباحث نظری 39
قسمت اول: تاریخچه ماهیت و ضرورت فشارهای عصبی و روانی 39
الف: تاریخچه مطالعات مربوط به فشارهای عصبی و روانی 39
ب: استرس و نگرش های مربوط به آن 41
ج: ماهیت فشارهای عصبی - روانی 43
د: ضرورت مطالعه فشارهای عصبی و روانی 45
قسمت دوم: عوامل ایجاد کننده فشارهای عصبی و روانی 46
الف: عدم اطمینان و فقدان کنترل 49
ب: سنگینی و سبک کار 50
ج: عدم امنیت شغلی 50
د: ارزیابی عملکرد 51
قسمت سوم: پیامدهای فشارهای عصبی و روانی 57
الف: علائم فیزیولوژیکی جسمانی 57
ب: علائم روانی 57
ج: علائم رفتاری 57
- پیامدهای سازمانی فشارهای عصبی و روانی 58
قسمت چهارم: مدیریت فشارهای عصبی و روانی 59
الف: مدیریت بر استرس در سطح فردی 59
ب: مدیریت بر استرس در سطح سازمانی 60
قسمت پنجم: رضایت شغلی 64
الف: تعریف رضایت شغلی 64
ب: روش های اندازه گیری و رضایت شغلی 65
ج: نظریه های رضایت شغلی 66
د: عوامل ایجاد کننده رضایت شغلی 67
هـ : پیامدهای رضایت شغلی 68
بخش دوم: تاریخچه، اهداف و وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) 70
1- تاریخچه: 70
2- ارکان کمیته امداد امام خمینی (ره) 72
3- اهداف وظایف 73
4- فعالیت های عمده 75
فصل سوم: روش تحقیق
1-3 روش تحقیق 78
2-3 جامعه آماری 78
3-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری 78
4-3 ابزار سنجش متغیرها 78
5-3 روایی پرسشنامه ها 79
6-3 روشهای جمع آوری اطلاعات 79
7-3 روشهای آماری و تحلیل داده های تحقیق 79
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
تجزیه و تحلیل اطلاعات 80
فصل پنجم: بحث و تفسیر نتایج پژوهش
1-5 نتایج مربوط به جداول توصیفی (تک بعدی) 113
2-5 نتایج مربوط به جداول تحلیلی (دوبعدی) 117
3-5 مشکلات و محدودیت های تحقیقی 119
4-5 پیشنهادات 120
- فهرست منابع 122
- فهرست مجلات و پایان نامه ها 124
- پیوست ها 125

 



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ارسال شده در توسط filemarkt aa

کاربرد سلاح های شیمیایی و بیولوژیک در جنگ ایران و عراق

قیمت:200000ریال

 

موضوع :

کاربرد سلاح های شیمیایی و بیولوژیک در جنگ ایران و عراق

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه

بررسی های باستان شناسی نشان می دهد که تا نخستین دوره ها نوسنگی : خبری از جنگ نیست ولی در ادوار بعدی عصر نوسنگی، بشر توانست سلاح بسازد و جنگ بین همنوعان بطور فزاینده ای آغاز شده این واقعیتی مسلم است که «پیشرفت تکنولوژی همواره توان نهفته ای برای ویرانگرای در بطن خود پرورش می دهد». وقوة سلاح سازی بشر پا به پای پیشرفت علوم به پیش آمده است.

تا به امروز که سلاحهای هراس آور کشتار جمعی قادرند تمدن قرن بیستم را به همان وضع پیش از عصر صنعت بازگردانند. قدرت ویرانگر ماشین جنگی جدید، چیزی جز نتیجه طبیعی قدرت پرهیجان تکنولوزی صنعتی امروزی نیست. از تاسف بازترین جنبه های زندگی بشر در سالهای پایانی قرن بیستم صرف مقادیر هنگفت پول برای ساخت جنگ افزار و نابودی همنوعان خود است. به رغم هیاهوی نظم نوین جهانی که طبعاَ مستلزم کاهش تهدید ناشی از جنگ افزارهای وحشتناک است، نه تنها قدرتهای بزرگ از تولید و فروش انواع آن چشم نمی پوشند بلکه تنور تولید سلاحهای مهلکتر و مخربتر بافن آوری پیشرفته را هر روز داغتر می کنند هم اینک تهدید ناشی از وجود این سلاحها به خصوص سلاحهای کشتار جمعی به گونه ای است که می توان آن را نادیده گرفت وبا خیال آسوده از امنیت بین المللی سخن گفت:

امنیتی که تک تک اعضای جامعه بین المللی به آن نیازمندند در عین حال ممکن است بعضی معتقد باشند که سلاحهای کشتار جمعی و به خصوص سلاح هسته ای بیشتر به قدرتهای دارندة آن مربوط می شوند و بقیه را با آن کاری نیست ولی با نگاهی عمیق تر آشکار می شود که در این صحنه از سهم و نفع دیگران نباید غفلت کرد.

چرا که «خطر جنگ هسته ای چنان است که دامن نوع بشر را به تمامی می گیرد و منافع نوع شیر در این مورد یکی می شود. دلایلی که برای جهاد بر ضد جنگ هسته ای اقامه می شود، چنانند که برای غرب و شرق و ملل غیر متعهد به یک اندازه کشش و قوت دارد.

از همین روست که موضوع خلع سلاح، خصوصاَ سلاحهای کشتار جمعی و بالاخص سلاحهای اتمی به دلیل پیوند نزدیک آن به اصلاح و امنیت بین المللی، به یکی از چند مسئله اصلی جامعه بین المللی بدل شده است و همت و تلاش بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز مصروف آن می شود.



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ارسال شده در توسط filemarkt aa

طراحی هماهنگ‌ جدید جبران‌کننده VAR استاتیک و تثبت‌کننده سیستم برق

قیمت:350000ریال

موضوع :

طراحی هماهنگ‌ جدید جبران‌کننده VAR استاتیک و تثبت‌کننده سیستم برق برای سیستم برق چندماشینی با استفاده از الگوریتم جستجوی باکتریایی با محوریت بهینه‌سازی ازدحام ذره

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه :

امروزه ابزارهای سیستم انعطاف‌پذیر انتقال جریان برق (FACTS) به صورت روز‌افزونی در سیستمهای برق در حال استفاده شدن هستند. این ابزارها دارای اثرات قابل‌توجهی بر روی افزایش توانایی مهار سیستم دارند. در این مقاله یک الگوریتم جستجوی باکتریایی با محوریت بهینه‌سازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای طراحی پارامترهای هماهنگ‌شده تثبیت‌کننده سیستم برق (PSS) و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) به کار گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن غیرخطی‌بودن سیستم برق، روشهای خطی را نمی‌توان برای طراحی پارامترهای هماهنگ‌شده کنترل‌کننده‌ها مورد استفاده قرار داد. در این مقاله مدل غیرخطی سیستم برق و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) برای طراحی پارامترهای تثبیت‌کننده سیستم برق (PSS) و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این هدف، این مساله طراحی ابتدا به یک مساله بهینه‌سازی تبدیل می‌شود و سپس الگوریتم جستجوی باکتریایی با محوریت بهینه‌سازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای حل این مساله به کار گرفته می‌شود. فرآیندهای شبیه‌سازی بر روی یازده سیستم برق چهار ماشینی اتوبوس و در نرم‌افزار مطلب انجام می‌شوند. نتایج حاصله تایید‌کننده کارآمدی روش پیشنهادی برای تثبیت کردن نوسانات سیستم برق می‌باشند. مقایسه بین الگوریتم BF-PSO با الگوریتمهای هوشمند دیگر (یعنی PSO و BFA) عملکرد بهتر روش BF-PSO را روشن‌تر می‌کند.امروزه ابزارهای سیستم انعطاف‌پذیر انتقال جریان برق (FACTS) به صورت روز‌افزونی در سیستمهای برق در حال استفاده شدن هستند. این ابزارها دارای اثرات قابل‌توجهی بر روی افزایش توانایی مهار سیستم دارند. در این مقاله یک الگوریتم جستجوی باکتریایی با محوریت بهینه‌سازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای طراحی پارامترهای هماهنگ‌شده تثبیت‌کننده سیستم برق (PSS) و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) به کار گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن غیرخطی‌بودن سیستم برق، روشهای خطی را نمی‌توان برای طراحی پارامترهای هماهنگ‌شده کنترل‌کننده‌ها مورد استفاده قرار داد. در این مقاله مدل غیرخطی سیستم برق و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) برای طراحی پارامترهای تثبیت‌کننده سیستم برق (PSS) و جبران‌کننده VAR استاتیک (SVC) مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این هدف، این مساله طراحی ابتدا به یک مساله بهینه‌سازی تبدیل می‌شود و سپس الگوریتم جستجوی باکتریایی با محوریت بهینه‌سازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای حل این مساله به کار گرفته می‌شود. فرآیندهای شبیه‌سازی بر روی یازده سیستم برق چهار ماشینی اتوبوس و در نرم‌افزار مطلب انجام می‌شوند. نتایج حاصله تایید‌کننده کارآمدی روش پیشنهادی برای تثبیت کردن نوسانات سیستم برق می‌باشند. مقایسه بین الگوریتم BF-PSO با الگوریتمهای هوشمند دیگر (یعنی PSO و BFA) عملکرد بهتر روش BF-PSO را روشن‌تر می‌کند.



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ارسال شده در توسط filemarkt aa

مقاله روش های بیابان زدائی

قیمت:460000ریال

موضوع :

مقاله روش های بیابان زدائی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه :

در واقع تهدید وتحدید حیات در بیابان به نسبت دیگر زیست بوم های حیاتی کره‌ی زمین جدی تر است و این چهره‌ی خشن، ناشی از فقر اقلیمی یا موقعیت زمین شناسی است. به عبارت دیگر، زایش بیابان ها در طول تاریخ زمین، کنشی است طبیعی که به شرایط دشوار جغرافیایی داده شده و قدمتی چند صد میلیون ساله دارد. آنچه مجامع معتبر علمی و بین المللی از آن به عنوان بیابان زایی یاد می کنند، پدیده ای به ظاهر نامحسوس اما بسیار خطرناک تر از بیابانی شدن اراضی است و آن کاهش ظرفیت تولید اراضی یا تخریب سرزمین می باشد،که تا حدود زیادی نیز متاثر از عملکرد های انسانی است . به عبارت دیگر منظور از بیابان زایی، هجوم بیابان به دیگر عرصه های غیر بیا بانی نیست، بلکه کاهش بار آوری در هر بوم سازگانی است. بیابان زایی تحت تاثیر دو دسته عوامل محیطی و انسانی است که در بین عوامل محیطی عامل اقلیمی با پارامتر هایی همچون زمان و میزان نامناسب بارندگی، تبخیر بالا، فراوانی و سرعت نسبتاً زیاد باد ، دوره برگشت کوتاه و استمرار خشک سالی ها، گستردگی مناطق با اقلیم خشک و فرا خشک و.... و عامل زمین شناسی با پارامتر هایی مثل وجود سازندهای شور، قلیایی، تبخیری و حساس به فرسایش و همچنین بلایای طبیعی همچون لغزش و رانش زمین و سیل از مهمترین عوامل بیابان زا محسوب می گردند. در ارزیابی پیوسته پارامتر های مرتبط با بیابان زایی و فعالیت های مقابله با بیابان زایی تعیین شاخص ها و معیارها، گام نخست به شمار می رود که هدف از آن، بررسی امکان دستیابی به مجموعه ای از معیار ها و شاخص هایی گویا، ساده و منطقی است که بتواند نزدیک ترین ارزیابی ممکن به واقعیت را از جریان بیابان زایی و مقابله با بیابان زایی در ایران ارایه دهند. با تدوین برنامه ملی مدیریت مناطق بیابانی کشور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه چهارم توسعه به اوج خود رسیده به طوری که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موفقترین کشورها در زمینه بیابان‌زدائی و کنترل فرسایش بادی در سطح جامعه جهانی مطرح است.
فهرست
1-1-مقدمه.......1
1-2-بیابان..........2
1-3-کویر........6
1-4-تفاوت بیابان و کویر7
1-5-نواحی خشک و نیمه خشک و بیابانی در ایران7
1-6-طبقه بندی بیابان‌‌ها10
1-6-1-ضرورت طبقه بندی بیابان‌‌ها10
1-6-2-سابقه طبقه بندی بیابان‌‌ها11
1-7-انواع بیابان13
1-8-موقعیت بیابان ها14
1-9-اقلیم های بیابانی15
1-9-1-مشخصات اقلیم بیابان‌‌های ایران18
1-10-علل ایجاد بیابان‌‌ها18
1-10-1-علل بیابانی شدن عرصه های طبیعی21
1-11-نقش انسان در گسترش بیابان‌‌ها24
1-12-ویژگی های مناطق بیابانی26
1-12-1-مشخصات بیابان از نظر آب و هوا29
1-12-2-مشخصات و ویژگی های خاکهای مناطق بیابانی30
1-13-سطح بیابان های جهان و ایران32
1-13-1-بیابان‌‌های ایران33
1-13-2-شکل گیری وضعیت بیابانی ایران34
1-13-3-علل پیدایش بیابان‌‌های ایران35
1-14-بیابان های معروف جهان36
1-15-انواع فرسایش در مناطق بیابانی37
1-16-گسترش بیابان و ارتباط آن با خشکسالی39
1-16-1-شاخص های خشکسالی39
1-16-2-انواع شاخصهای خشکسالی45
1-17-مفهوم بیابان زایی48
1-18-تعاریف بیابان زایی49
1-19-فرآیند بیابان‌زایی52
1-20-انواع بیابان زایی53
1-20-1-بیابان‌زایی طبیعی53
1-20-2-بیابان‌زایی انسانی54
1-21-چهره های متفاوت بیابان‌زایی در ایران55
1-22-سابقه ی تاریخی بیابان زایی57
1-23-وضعیت فعلی بیابان زایی در جهان58
1-24-عوامل موثربر بیابان زایی در جهان60
1-24-1-عوامل موثر بیابان زایی در ایران62
1-25-آثار و پیامدهای بیابان زایی63
1-26-شاحص های مهم بیابان زایی67
1-27-بیابان‌زدایی‌71
1-28-بیابان‌زدائی از دیدگاه جهانی72
1-29-پتانسیل های موجود در بیابان برای بیابان زدائی74
1-30-روش های بیابان‌زدائی77
1-30-1-روشهای مستقیم77
1-30-2-روشهای غیر مستقیم85
1-30-3-مزایای عملیات بیولوژیکی(پوشش گیاهی)برای کنترل بیابان87
1-30-4-نقش آب در مهار بیابانزایی87
1-30-5-عملیات آبخیزداری در جهت مهار بیابانزایی88
1-31-تکنولوژی تکمیلی کنترل بیابان (مبارزه توام مکانیکی و بیولوژیکی)90
1-32-روشهای جامع در جهت کنترل بیابان زایی و بیابان زدایی90
1-33-نقش آموزش وترویج در بیابان‌زدائی95
1-34-نتیجه گیری96
1-35-پیشنهادات98



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ارسال شده در توسط filemarkt aa
<      1   2   3   4   5   >>   >